Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Az il Bacio lehetséges halála

2014.03.02. 18:12 hauweibp

Szeptemberben jött a hír, megnyílt Budapesten az ország legelegánsabb üzlete, az Il Bacio.

11469_460-ilbacio_di_stile.jpgElég magasra tették a lécet, de több, mint egy év kitartó munkával egy kivételes szépségű üzletet hoztak létre. Az üzlet megnyitását követő egy hónapon belül én is vásároltam náluk. Amit akkor tapasztaltam, az kivételes odafigyelés, maximális türelem és vásárló centrikus hozzáállás. Az image filmekben, nyilatkozatokban folyamatosan hangsúlyozták,a legjobb csapattal, legjobb szakértőkkel akarnak együtt dolgozni. Sajnos úgy tűnik a legjobbak is hibázhatnak.

Az induláskor úgy tűnt Magyarországon is születik valami jó dolog. Az első reklámok, bevezető kampányok nagyon jól sikerültek, de azóta sorra követik el azokat a hibákat, amelyekbe elég könnyű belebukni. Személyes élményemet és víziómat szeretném megismertetni veletek. A megnyitás után minden tökéletesnek tűnt. Az ember szinte azonnal megkapta amire vágyott.

Körülbelül két héttel korábban siettem el a kirakat mellett és megláttam egy pufi mellényt, amiért 27-én visszamentem. Mivel konkrét elképzelésem volt, reméltem a vásárlás egy órába bele fog férni. Az üzletbe betérve az ajtónál fogadtak. Kabátomat elvették és az üzletház közepén lévő fogasra akarták akasztani tíz másik ugyanolyan mellé (ugyanis ruhatár volt, de megszűnt). Kérdésemre gyorsan útbaigazítottak, lementem a -1 szintre, ahol közölték, hogy tavasszal nem viselnek az emberek pufi mellényt, így már nem tartanak, de nézzek fel a 3. emeletre, hátha van még. A liftes utazásom során egy, a bolt magas pozíciójában lévő dolgozójával és egy rendkívül kiöltözött párral sikerült összeakadnom. A liftből kiérve egy eladó fogadott, aki egyszerűen nem beszélt magyarul. Mea culpa, kértem, hogy keressen egy magyarul is beszélő eladót. Megegyeztünk, hogy helyet foglalok az egyik fotelben, amíg keres egyet. Negyed óra múlva jött vissza nagy fejcsóválgatások közepette. Nemhogy magyar nyelven beszélő eladó nincs, egyáltalán nem talált szabad eladót (miközben jól látható módon rendkívül kevés vásárló volt). Nem volt probléma, hamarosan arra sétált úriember, aki nem is tudott angolul. Érdekes, két emberért már találtak olyan eladót, aki beszélt magyarul. 20 perc után elkezdtünk vásárolni. Pufi mellény nem volt, rendelni nem lehet. Kifelé ajánlották, hogy nézzem meg a KIÁRUSÍTÁST(WTF?!). Korábban nem kevés pénzt hagytam már az Il Bacioban, de úgy látom a VanGraafban nagyobb figyelmet kapok, mint egy szuper prémiumnak mondott üzletben.

48432.img.3060.1.jpg

Most a probléma egy részéről fogok beszélni, a marketingről és a kommunikációról.Meggyőződésem, hogy az Il Bacio dolgai nagyon rossz irányba mennek. Szerény véleményem szerint a probléma elég összetett, de alapvetően jól látszik, nincsenek tisztában a saját célcsoportjukban. Röviden a következő mondattal tudnám kifejezni a helyzetet: Ügyesen kivetni a hálót csupán fél siker, ha nincs víz a közelben. Ilyen esetben nem kommunikálunk úgy, hogy mindenki célcsoport, amikor egyszerű lenne feltérképezni a tömeg releváns részét. Ha célzottan működne a kommunikáció, az üzletházban nem csak lézengő embereket látnánk. A célcsoport ismeretének hiányát a kommunikáció és a marketing teljes félrekoordinálása mellett, az akciók is jól reprezentálják. Ha tisztában lennének kiket kellene megfogni, tudnák, hogy az akciókkal, kiárusításokkal egyszerűen csak elriasztják azokat, akik eddig be sem mentek. Hiszem, hogy jobb kommunikációval, marketinggel egy aranybányát lehetne csinálni az Il Bacioból. 

15293_ilbacio-new.jpgTermészetesen lehet lassan enni, ha neked van a legnagyobb kanalad, de semmilyen értelemben sem szabad feladni a kezdeti lelkesedést. Korábban minden vendégre jutott két eladó, most pedig csalódottan vettem észre, hogy az ügyfél nem érték, csak egy megtűrt személy a sorok között. Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy a lelkesedés, vagy a pénz fogy. Ebben az esetben a motiváció egy lényeges kérdés Fel kell térképezni, hogy a vásárlót mi motiválhatja, hogy belépjen az üzletbe. Miután ez megvan, nem lenne nehéz dolog beterelni, kiszolgálni őket, valamint növelni az értékesítést. Ezzel a vásárló centrikus értékesítéssel akár az elégedettséget, vásárlások számát is növelni lehetne. 

Sajnos hazánkban a prémium fogalma a polgári réteg felső részének elenyésző mérete miatt még csak kialakuló félben van. Az irány jó, de hova fejlődni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr945839480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása