Májusban, közel egy éves munka után megírtam a blogomban, hogy elkezdünk nyíltan beszélni a SharingCarról. Május óta nagyon sok víz lefolyt már a Dunán, emberek jöttek, mentek, de most jutottunk el odáig, hogy kikristályosodott a teljes összkép.
Szeretnék kicsit visszamenni az időben, pontosabban május hónapra. Nagyban folyt a rendszer fejlesztése, látszólag egy ütőképes csapattal mentünk előre lépésről-lépésre. Nem sokkal később, július környékén volt egy-két alap ember köztünk, akik más irányú terveik miatt úgy döntöttek kilépnek a projektből. Ez nem kis fejfájást és csúszást okozott. Gyakorlatilag voltak olyan fejezetek a folyamat során, melyeket emiatt teljesen elölről kellett kezdeni. Nem sajnálok semmit, hiszen jobb, ha most derülnek ki ezek a dolgok, mintsem majd az éles üzem során. Az új emberek keresése látszólag elég komoly feladatnak tűnt, de nem kellett két hét és felállt a teljesen új csapat mögöttem, akik számára világos mit jelent, ha azt mondom, „az üzlet egy időre szóló, életen át tartó barátság”. Akárhogy is hangzik, nem tartom magam naivnak, de számomra alap, hogy egy üzlet során, hogy meg kell teremteni azt a win-win szituációt, amely során mindenki megkapja, amit szeretne kölcsönös kompromisszumok árán, akinek ez nem megy, nem tud csapatban játszani. Hiszek abban, hogy a sikereink záloga abban a csapatban rejlik, amelyikkel együtt dolgozunk. Tudom, hogy két koponya jobb, mint egy, tisztában vagyok azzal, hogy öt koponya többet és jobban tud mindent csinálni, mint kettő. Komolyan hiszem azt, hogyha egy jó csapattal együtt tudok dolgozni, annak meg lesz az eredménye, ami elárulja majd, hogy valóban kik is vagyunk és mit akarunk. Hiszen mi is lehetne más, mint egy olyan megoldás, amelyből egy ország profitálhat majd.
Tehát nem fogok kertelni, egyértelműen csúszni fog a projekt. Az előre meghirdetett októberi kezdést elég komolyan befolyásolták az idő közben felmerült, valamint a fentiekben leírt emberi tényezők. Utóbbiak nélkül az a véleményem, hogy az autók már rég elkezdhettek volna futni. Túlvagyunk nagyon sok befektetői megbeszélésen, nagyon sok kínai, japán, orosz befektetőtől hallottunk messzemenőkig varázslatos ajánlatokat olyan összegekről, amelyekkel a Sólyom Airwayst nyolcszor belehetett volna rúgni, mégis ragaszkodtunk a gyökerekhez és maradtunk a magyar befektetőnél. Miért?
Úgy gondolom, hogy Magyarországon is lehet üzletet építeni, lehet tőkét találni, nem kell folyamatosan sírni, hogy ideje elhagyni az országot. Aki keres, az talál, mi megtaláltuk. Nem képmutatás bevallani, hogy azt a megoldást, amin a Vladis csoport másfél éve dolgozik, egy az egyben magyar megoldásként szeretnénk fémjelezni kizárva belőle a külföldi tőkét. Ez valóban az a volumen, ami Magyarországot kiemelheti a sorból. Tehát világelsők leszünk. Több sajátfejlesztés mellett török, román, osztrák, amerikai startup cégek (megvásárolt licenceit) innovációt fogjuk egyesíteni, hogy létrejöhessen az a megoldás, amely magasan le fogja körözni még nem létező konkurenciákat is. A megoldásunk részletei, illetve összegyúrva a teljes összkép annyira egyedi és innovatív, hogy a világ számos pontjáról kapunk felkéréseket arra, hogy mutassuk be, adjuk elő mindazt, amit tervezünk.
Eredetileg azt terveztük, hogy október végén-november elején egy nagy szabású sajtótájékoztató keretein belül fogjuk megismertetni a sajtó képviselőit a következő egy év eseményeivel, de a sors teljesen átírta a forgatókönyveinket. Szerdán felkérést kaptunk a világ egyik első számú IT-Tech expojától, a CES-től, hogy január 8-án lépjünk elő és mutassuk be az eddigi eredményeinket. Sajnos a meghívásnak nem tudunk eleget tenni, ezért folynak tárgyalások annak érdekében, hogy májusban a CES Asia shown a működő és egyben letesztelt modellünket a világ szeme elé tárhassuk.
De ne rohanjunk előre! Jogos lenne azt mondani, hogy amiről csak beszélünk, de nem mutattuk be, az nincs. Éppen ezért, az első rendezvény, ahol már a sajtótájékoztató előtt be fogjuk mutatni a megoldásunkat, az, a Csermely Ákos nevével fémjelzett Internet Hungary lesz október 15-én.
Annak ellenére, hogy megvannak a partneri kapcsolataink, a működő rendszerünk és hamarosan indulásra készen fogunk állni, sajnos várnunk kell. Az idő során az autós megoldásunk mellett nem egy, hanem még tizenöt új, innovatív szolgáltatással szeretnénk piacra lépni, amelyeknek fejlesztése sajnos még folyamatban van, ezért az indulás várhatóan, ha az égiek is segítenek bennünket csak jövő év elejére várható.