Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Amerika az álomgyár

2014.02.19. 07:00 hauweibp

Még itthon is elég sokat lehet hallani az Amerikai álom kifejezést. Nem nagyon voltam eddig tisztában, hogy mire is gondolnak, vagy mit értenek ez alatt. Ez egy olyan dolog, amit meg kell tapasztalni.

25_35559_428701_2972eaef87c5dd061e2686806ba27218_67c8f2_301.jpgItt mindenki álomfizetést, álommunkahelyet, álomnyaralást akar. Minden az álmok kielégítésének érdekében történik. Ezt reklámozzák a buszok oldalán, a tv-ben: vedd meg álmaid telefonját, autóját. Természetesen ezzel a "parasztvakítással" elég jó médiakampányokat tudnak csinálni. Nem egy esetben reklámoznak hitelkonstrukciókat, személyi kölcsönöket.

Magyarországon van egy nagyon jó mondás: "Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér". Nagyon úgy tűnik, hogy ezt Amerikában senki nem ismeri. Szinte kivétel nélkül mindenki hitelre vásárol, amit határidőre kamatmentesen visszafizethet, különben 42%-os THM terheli az összeget.

Ezekbe nagyon sok esetbe bele is ugranak az emberek, arra nem gondolva, hogy tíz-húsz évekre eladósítják magukat. Vagyis mindenki mindent azonnal meg akar szerezni, birtokolni. Ide vezet az, hogy mindenkinek mindene megvan, de valójában semmijük nincsen, mert mindent vagy bérelnek, vagy banki hitelből vették, amit valójában egy élet alatt sem lehet visszafizetni.

Nem olyan régen néztem egy reklámot, amiben az új Buick-ot próbálják meg rásózni az emberekre. Nem találtam meg a reklámot a Youtube-on, úgyhogy leírom, hogy konkrétan mi volt a lényeg. Ötvenes ember utazik egy maximum négy éves autóval. Mindenki megvetően néz rá. Nem sokkal később beül egy új Buickba, hogy elvigye egy próbakörre. Bikinis csajok nézik meg, integetnek neki. Ezzel természetesen úgy feldagad a mája, hogy azonnal meg is vette az autót. (Lehet a lányoknak a mosolyért prémium is járt... Ki tudja?) Természetesen nem volt pénze arra, hogy megvegye, így egy számára (és a cégnek) kedvező hitelkonstrukciót választott. Hazafelé meg nagy volt a mosolygás. (hogy mekkora idióta volt). Tehát a pasinak van most már két autója és egy feneke, amivel csak egyben tud ülni egy időben. Vagyis a kérdés az, hogy szüksége volt arra, hogy a körülbelül 4 éves autóját lecserélje annak ellenére, hogy nem volt rá pénze?

Amerikában szinte minden cég rendelkezik hitelbankkal és folyósít hiteleket (Amazon, Walmart, Delta Airlines). A legtöbb konstrukció úgy néz ki, hogy két hónapos ciklusokban lehet visszafizetni az elköltött összeget kamatmentesen, majd utána borsosan meg kell fizetni a késedelmet. Ahogy az előzőekben írtam, ez elérheti a 47-50%-ot is.

Természetesen nem azzal van a probléma, hogy az emberek meggondolatlan döntéseket hoznak. Ez mindenkinek a saját döntése. A probléma az, hogy a vállalatok olyan kitűnő kampányokat folytatnak, amitől az emberek mindent kézhez kapnak és csak azt érzik, hogy mindenük megvan, de nem gondolnak bele a következményekbe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr865816170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása