Minap sétáltam az Árkádban. A történethez hozzá tartozik, hogy szórakoztató elektronika szempontjából abszolút Panasonic párti vagyok, így Sony márkaboltba csak szökő évente egyszer tévedek be. Most megtörtént.
Sétálok haza az Árkád 2-ből, egyszer csak meghallottam Avicii Addicted to you c. zeneszámát valami elképesztően jó minőségben. Szemem fürkésző tekintete elkezdte keresni a hang forrását, amely a boltból hallatszott ki, így besétáltam. Már jó ideje keresek egy jó bluray házi mozit lejátszót, éppen azt próbálgatta egy kínai honfitársunk. Felére csavarta fel a lejátszót, de szinte már az egész bevásárló központ azt hallgatta.
Nyilván nem arra gondoltam, hogy a nappalimban hogy szólna, hanem megfordult a fejemben, hogy mennyire lejárt a szórólapok osztogatásának, valamint az azokon szereplő kuponok ideje. Ezzel, egy szuper üzenettel szvsz tökéletesen be lehet vonzani a vásárlókat. Bár egyáltalán nem volt tudatos eszköz, mégis tökéletesen lehetett alkalmazni. Mikor másik zeneszámot próbálgattunk özönlött be a nép. Este, zárás előtt szinte mindenki zombi hangulatban tolta be magát a boltba és mindenki fürkészőn, érdeklődően jött szórólapért, prospektusért. Azt gondolom ekkora spontán marketinget szökő évente egyszer lehet megvalósítani.
Ha visszagondolok, akkor erre jó példa, ahogyan az IlBacio elgázosította az Andrássy utat és senki nem tudta, hogy éppen melyik parfümériában robbantottak. Ezzel a bejegyzéssel arra akartam felhívni a figyelmet, hogy nem biztos, hogy mindig piciben kell gondolkodni. Az internet nem biztos, hogy az a globális tér, amivel egy bolt eladásait tudjuk ösztönözni, hanem a legjobb, ha a leendő ügyfelek megszólítjuk valamilyen üzenettel és úgy vonzzuk be őket.