Dühös vagyok... Finoman szólva is nagyon dühös. Mielőtt a konkrét történetet leírnám, egy önvallomással indítanék. Több, mint egy éve tréningezek értékesítőket, üzletkötőket (sajátjaimat, partnereimét), de még soha nem volt alkalmam ennyire mocskos emberrel találkozni, mint a mai. Akik velem eddig bármilyen üzleti viszonyban vannak tudják, hogy én azokat a megállapodásokat szeretem, ahol a partner és én is jól érzem magam.
Miközben írom a bejegyzést hazafelé tartok és mérgesen gépelek a taxiban. Mai nap folyamán meglátogattam a nagyszüleimet. Könnyed beszélgetés, kávézás után épp indulni készülök, mikor megszólal a kapucsengő. Nagypapa szalad ki, már a távolból mondja a jóember, hogy a Telekomtól jött, havidíj felülvizsgálat ügyében. (Ez valami elmebeteg, hogy pénteken kora este dolgozik - gondoltam). Mielőtt bármit mondtam volna, nagymama utalást tett arra, hogy érdekli a dolog, hiszen magas havidíjat fizet, így beinvitálta a házba. Ekkor pillantottam meg az úriembert, aki az öltözete szerint valahonnan az NDK-ból jött fekete gumibőr cipőben, fehér zoknival megspékelve (hú apám, nagy ember lehetsz a cégnél -> nem véletlenül kommentálok!). Kitűzőjén a fotója, a neve úgy leírva, hogy alig lehetett olvasni és egy cég név: free voice (arial 12-es betűtipus). Közben fürge ujjaim az Opten rendszerében ellenőrzik a céget, de nem találtam semmit. Húhúú, ez viszont csalás szagú! Folytassuk a beszélgetést, hiszen ez egy jó tanulópénz, nagymamát csendre intve, átvettem a szót. Számlát áttekintve talált egy tételt, ami nem tetszett neki, felhívta a Telekom ügyfélszolgálatatát, akikkel baráti hangnemben cseverészett és kiderült, hogy minden rendben van. Oda sem figyeltem, nagymama zsigerből diktálja az ügyfélszámokat, jelszót, mindent. Profi értékesítőnk ekkor jön a mentőötletével: TERÜLETI KEDVEZMÉNY! Csak nála, csak most, 1000 forintot enged az IPTv árából. Idő közben elkezdtem vallatni a cégéről, valamint úgy alakítottam a beszélgetést, hogy még ő is elhitte a végén, hogy a nagymama számlája még az 1000 forint kedvezménnyel is jobb. :) Úgy számolt a számológépen, hogy mindig többet adott hozzá a végösszeghez, de ezt minden alkalommal szóvá tettem. Megfigyelhető volt, ahogy emelkedik a hangja. Adatok kiadva, emberünk körbe akart sétálni. Ekkor egy határozott mozdulattal visszanyomtam a székre, hogy beszélgessünk. (eddig a pontig csak 80%-is voltam meggyőződve a csalásról, most jutottunk el 100-ig). Kérem a részleteket. 3900 forint az adminisztrációs költség, számlát HA KÉRÜNK ad, de szerződés nincs, mert nem publikálható a kedvezmény. Ekkor már olyan hang magasságokba lépett az emberünk, amilyenben a macska tud nyávogni, ha sarokba szorítják. Utolsó dobása volt, hogy rákérdezett: Akkor most kell, vagy nem? -> Takarodjon a házból... A játszmába azért hagytam belemenni magunkat, hogy lássam egy csaló technikáját.
Ezzel el is ment, én pedig azonnal tárcsáztam a Telekom ügyfélszolgálatát teljes körű adatmódosítást, valamint a Free Voice partnercég ellenőrzését, illetve emberünk telefonon bediktált azonosítójának ellenőrzését. Mint kiderült ilyen cég nem létezik, de vissza fogják hallgatni a telefonbeszélgetést és megpróbálnak az alapján elindulni. Adatmódosítás megtörténik, emberünknek se híre, se hamva. Természetesen én sem vagyok elveszve, 107, mindent bediktálva. Eszembe jutott, hogy a környéken sok idős ember él, valószínűleg ők a célcsoport. Gyorsan intézkedtem arról, hogy a környéken mindenkit gyorsan riadólánc szerűen értesítsünk, hogy ez a csaló, szélhámos ne tudjon több pénz kihúzni idős emberek zsebéből.
Nagyon dühös vagyok, hogy uralkodtam magamon és nem törtem szét a fején a moslékkeverőfát. Alapvetően az a bajom, hogy annak ellenére, hogy én az üzletben kemény vagyok, de mindig megpróbálok becsületes maradni és akkor itt van egy ilyen köpcös, retro ruhás szarházi, aki képes 3900 forintért házalni és eladni a saját nevét.
Mindazonáltal szakmai szempontból látszik, hogy gyakorlott értékesítő volt a következők miatt:
- Úgy alakította a számításait, hogy fel kelljen hívni az ügyfélszolgálatot és az elejétől kezdve baráti stílusban beszélt telefonon. Mintha ismerne mindenkit.
- A boltból elhozható szórólapokat és számlaértelmezőt lamináltatta, úgy hozta el
Amit érdemes minden alkalommal megfigyelni egy ilyen szituációban:
- Este jött (gyanús, pénteken 18:00-kor ember nem dolgozik már)
- A ruházata alapján a kávémért nem küldeném el. Műbőr (gumi) fekete öltönycipő, fehér zoknival. Ha valóban jól végezné a munkáját, akkor valószínűleg nem jelentene problémát neki egy normális cipő
- NINCS SZERZŐDÉS, SEM PEDIG ÁSZF A KEZÉBEN így akarta kifizettetni cash formájában az adminisztrációs díjat
- Ha ellenvetés van, vagy látszik, hogy valaki otthon van a témában, támadó álarcot vesz fel
- Meg akarta nézni a set top boxokat -> visszanyomtam a székre, nem sikerült
Azt ajánlom mindenkinek, hogy figyeljen oda ezekre a dolgokra és ne feledje, hogy BÁRMIKOR kérhet visszahívást, gondolkodási időt. Ha nem vagyunk legalább 90%-ban biztosak az üzletben, akkor ne kössük meg. Mindig alkalmas az ügyfélszolgálat az értékesítő ellenőrzésére. Két perc alatt visszaigazolnak bárkit. Ne féljünk megtenni ezeket a dolgokat, hiszen örök igazság, hogy AKINÉL A PÉNZ VAN, AZ DIKTÁL!