Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Hogy nyertem meg az x-faktort?

2014.10.29. 13:14 hauweibp

A válasz röviden az, hogy sehogy, hiszen el sem indultam a versenyben. Tekintve, hogy nincs jó énekhangom, nem vagyok egy tipikus sztárfazon, nem is nagyon fogok elindulni, de véleményem szerint bárkit (talán még a majmot is) fel lehet készíteni arra, hogy bekerüljön a top 5-be. 

Mielőtt nagyon belemennénk a részletekbe, szögezzük le, hogy most nem a jövő nagy művészeit keresi az ország. Nagyon ritkán lehet szert tenni egy Adele, vagy Susan Boyle szerű tehetségre. Magyarországon a két legnagyobb kereskedelmi csatorna, az RTL, illetve a Tv2 futtat évente egy szériát. Gyakorlatilag ez egy soft ValóVilág. Röviden összefoglalva minden évben meg kell alkotni egy olyan árucikket, akit lehet futtatni és „termékkapcsolással” el lehet eladni vele együtt bármit, például Tv-t, telefon előfizetést. Mindazok, akik a gyorsan jött hírnevet nem tudják helyén kezelni, azok el fognak tűnni. Szinte mindegyik így végzi pár kivétellel. Rúzsa Magdi, Tóth Vera, Gabi a felszínen tudtak maradni. Ők jól csinálták, hiszen tudták előre, hogy mit szeretnének kezdeni magukkal a siker után. (talán akkor még a csatornák érdekében állt, hogy segítsék őket) A többiek nem nagyon tudtak mit kezdeni a hirtelen jött sikerrel, így, mire feldolgozták, hogy nyertek, a közönség már el is felejtette őket. Sajnos a műsor után ezek az emberek nem nagyon vannak gondozva, ezért elvesznek és pont ezért fontos, hogy ezt maga a versenyző is tudja. Imádom nézni, amikor valaki elmondja „húúú, hogyha kiesek, oda az életem”. Alapvetően a győztes beállítottságú emberek tudnak nyerni. Aki szétizgulja az agyát is, az a saját félelmeit fogja beteljesíteni, ami sajnos kiesést fog eredményezni.

20120509-legy-kepben-megvan-a-tv2.jpg

Annak idején Éder Krisztián (SP) egy interjúban elejtett egy, stratégiai szempontból meglehetősen rossz kijelentést: "Valakivel együtt születik a férfiasság, valakire pedig rá kell aggatni". Jelen esetben nem a férfiasságot kell ráaggatni a versenyzőre, hanem a piac számára eladhatóvá kell tenni. Természetesen a műsor pártatlan (haha), azért gyorsan fel lehet ismerni ki a favorit. Rendkívül egyszerű eszközök állnak rendelkezésre egy versenyző erősítéséhez.
Vannak olyan különcök, vadócok, akik mindig a határon kívülre esnek, pont azért, mert egy nagyon szűk réteget tudnak csak megszólítani. Ilyen például az utóbbi években felfedezésre került Lass Bea is. Mivel a művésznőt nem szeretném megbántani, ezért csak a tényeket írom le. Sírdogál a színpadon, versenyszituációban összeomlott, ezzel elvesztette a hitelességét a közönség nagy részével szemben. Persze van egy olyan kis százalék, akik megértik és elfogadják úgy, ahogy van, de összességében a karrierje rendkívül stagnál annak ellenére, hogy a hangja meglenne hozzá. 

Ezzel bele is vágtunk a közepébe. Mitől lesz egy sztár eladható? Mik azok a faktorok, amikre építeni lehet. 

Ha ezt a kérdést kapom meg, elsősorban azt szoktam mondani, hogy personal branding építés előtt meg kell vizsgálni, hogy a piac mely rétegének lehet legkönnyebben hitelesen felépíteni az illetőt. Most ne kezdjük el boncolgatni, hogy a magyar lakosságnak mely rétege a legfizetőképesebb, ha ilyen műsorok jönnek szóba, de körülbelül azonos esélyekkel indulhat el mindkét nem képviselője. Már nem az számít, hogy kinek milyen hangja van. Láttunk már olyan énekest, aki megnyerte úgy az egyik vetélkedőt, hogy körülbelül semmi hangja nem volt. A dolog rendkívül egyszerű. Hitelessé kell tenni a piac számára és mindenkiből ki kell hozni azt a pluszt, amit ha felerősítünk, akkor képes lesz megnyerni a versenyt. Lehet itt egy gyermekét egyedül nevelő asszony fiára koncentrálni, származást erősíteni, anyagi, szociális körülményeket. Mindegy, a lényeg, hogy a néző számára átütő legyen és ne tudjon elmenni szó nélkül amellett, hogy valakinek azon túl, hogy jó hangja van, mondjuk minden reggel penészes-zsíros kenyeret kell ennie, mert nincs pénz másra. De le lehet ezt fordítani bármire, a lényeg, hogy a néző érzelmeire hassunk vele. A néző egyetlen dolgot lát... Havi egy millió forinthoz juttatja hozzá a számára tetsző embert. Ennyi. Ahhoz fog menni a pénz, aki kiharcolja magának egy kis logikával. Nem ördögtől való dolgok ezek, csupán csak a valóság. 

Hogy ki lesz a győztes idén?

benji.jpgNem tudom, nem vagyok jós, de elmondom, hogy az X-faktor jelenlegi szériájában versenyzők közül kit látok esélyesnek. Úgy gondolom, hogy most egyértelműen a Benji nevű srác az esélyes. Meg kell hagyni, ügyesen csinálja. Jó hangja van, a családi drámát épp akkor mutatták be, amikor kellettek a szavazatok, hogy a második fordulóban pozíciót tudjon erősíteni. Lehet nem tudatosan csinálja, vagy valaki súg neki, de a család mindig egy nagyon komoly ütőkártya. Benji számára jóval komolyabb teret enged a csatorna is, de az érdem is párosul mellé. Nem vagyok biztos benne, hogy jó mentor mellé került, de azt leszögezem, hogy Tóth Gabi megsirattatása elég komoly bónuszt jelent nézői szemmel. Személyisége szempontjából még nincs elrontva, hiszen kellően szerénynek mutatja magát azokban a szituációkban, amikor a fél világ őt fényezi az előadásai után. Elképzelhető, hogy ez egy otthonról hozott hozzáállás, de szimpatikus tud lenni. Ha tippelnem kellene, akkor Benji egy jó nyertes lehet a csatorna és a szponzorok számára. Fiatal kora miatt egyaránt hiteles tud lenni a fiatalok, idősek számára egyaránt, elhivatottsága miatt pedig meg van az esélye rá, hogy a felszínen tudjon maradni. 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr426825959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2014.10.30. 14:26:37

Az nyer, akiről a tv társaság úgy látja, jó üzlet lesz. Eszerint alakítják az egész versenyt.

hauweibp 2014.10.30. 17:02:06

"Rendkívül egyszerű eszközök állnak rendelkezésre egy versenyző erősítéséhez." A csatorna számára rendkívül sok ilyen eszköz van. Még az sem mindegy, hogy ki hányadik a sorban.

Mark Bolt 2014.10.31. 05:02:48

Csodálatos gondolatok. Kifelejtetted belőlük, hogy a top 10-be azok kerülnek, akiknek hangja van. Ha nincs hangod, nincs tehetséged,nincs az az énektanár aki ilyen szintre felhozhat.

hauweibp 2014.10.31. 09:39:30

@Mark Bolt: Láttunk már olyat, hogy kiesett a legjobb hangú énekes egy gyenge mezőnyből... Nem minden az énekhang.