Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Vége az Andrássy útnak?!

2014.07.06. 11:37 hauweibp

Tegnap ebéd után sétáltam a Deák térre a Jókai tér felől. Amit láttam az egyszerűen hihetetlen volt. Valóban ennyire vége lenne az Andrássy útnak?

WP_001187.jpgTegnap elég laza napom volt és két megbeszélés között volt több, mint egy órám, ezért úgy döntöttem szétnézek az Andrássy úton, úgyis olyan ritkán nyílik céltalanul sétálni a városban. Mindjárt az első sarkon egy üres üzlethelyiség fogadott, nevezetesen a Dolce & Gabbana boltja. Ezt még betudtam annak, hogy az adócsalás nem kis mértékben csorbította a márka presztízsét és a helyzetet meg sem próbálták orvosolni. Menjünk tovább, hiszen a végállomás a Lánchíd lábánál lévő Sofitel, olyan sok időm nincs, hogy körbenézzek. Sétálok tovább, hopp, még egy üres kirakat, elköltözött a Puma. Na, ez már nem lehet véletlen, valami itt történik. Fél évvel ezelőtt a legtöbb bolt kirakatában ki volt téve, hogy orosz nyelven is beszélő eladót keresnek, ugyanis özönlenek hozzánk az orosz burzsujok, hogy elverjék a pénzük egy részét nálunk jóval olcsóbban megkapható luxuscikkekre. Hát, ennyit az orosz vásárló turizmusról, a beetetett eladók vágyairól. Ahogy sétáltam lejjebb egyre több zárva tartó, kiárusítást, vagy éppen végkiárusítást végző boltot találtam. Mindig azt szoktam tanácsolni azon ügyfeleimnek, akik hasonló volumenben gondolkodnak, hogy a kiárusítással a saját boltjának rontja a presztízsét. Többek között ezért van bajom az IlBacioval is, hiszen egy Armani, Lanvin stb márkák nem bírják el a kiárusítást... Egyszerűen olyan rombolást hajtanak végre, mintha a Hilton elé beraknánk egy átrohadt, széthajtott 1970-es Ladát. Ha jól emlékszem a válság idején pont a Louis Vuitton volt az a gyártó, akik elmondták, hogy a táskájuknak megvan az ára, a válság nem ok arra, hogy leértékeljék. Éppen ezért inkább (szó szerint) tűzre vetették az árút, mintsem eladják. Ezen a szinten így kell viselkedni. Akinek kell, az úgyis oda fog menni és megveszi, ezért kell célzottan kommunikálni. 

WP_001186.jpg

De hogyan kell kommunikálni? 

Ha belemegyünk a dolgokba, nem egy olyan privát vásáron vettem már részt, amit akár egy hónapban többször is megrendeznek. Alap szituáció egy budai villa, exkluzív bemutatók, öt, vagy éppen hét számjegyből álló végösszeggel megtűzdelt ruhák, teljes catering és kezdődhet a vásárlás. Ugyanígy követendő a Colletto Camiceria ötlete is, akik minden egyes ügyfelük ruhatárát, személyiségét, stílusát követik és a neki legmegfelelőbb ajánlattal állnak elő. Ez nem egyedi, csak még nem teljesen kiforrott rendszer. A jövő egyértelműen az, amikor minden online fog történni, még akkor is, ha fizikailag bent állunk a boltban. Azt gondolom elég komoly fejlődés kell még ahhoz, hogy erre a szintre elérjünk, mégis azt gondolom közel van.

Vissza

Visszakanyarodva az eredeti témához, az Andrássy úton hál' Istennek még nem jelentek meg a turkálók, de ki tudja mi lesz ott azok után, hogy a boltok sorra húzzák le a rolót. Az IlBacio egyelőre működik, amikor bemegyek mindig látok bent vásárlókat. Nem jelenteném ki teljes bizonyossággal, de még az is elképzelhető, hogy velem ellentétben mindaz, aki eddig is az Andrássy úton, vagy az ott lévőkhöz hasonló boltokban vásárolt inkább bemegy az IlBacioba, ahol minden egy helyen van és onnan vásárolnak.

Vége van?

Hogy az Andrássy útnak valóban vége van-e, azt nem tudom megjósolni, de azt tudom, hogy a Váci1-ben elképesztő lehetőségek vannak. Nem tudom mi a probléma azzal az üresen álló bevásárló komplexummal, de ha az beindul végre, akkor az Andrássy út valóban kiszorul, hiszen a legtöbb turista mostanában ott tanyázik. Meglátjuk, azt hiszem a következő fél-egy év sorsdöntő lehet az Andrássy út szempontjából, ha nem sikerül talpra állítani.  

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr866288546