Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Közösségi autózás? Hagyjuk a bullshitet!

2014.06.08. 17:13 hauweibp

Körülbelül fél évvel ezelőtt történt, hogy felemeltem a telefont, mert megláttam az üzletet. Gyakran megesik ez, hogyha van egy jó ötletem, akkor azt a hozzám legközelebb álló barátommal meg is osztok. Ezen a déli napon ebéd közben vetődött fel a budapesti car sharing ötlete.

Az étteremből kilépve, vezetés közben szinte már magam előtt láttam az események láncolatát, elejétől a végéig. Mivel mindketten megláttuk benne a lehetőséget, elkezdtük kidolgozni. Elég komoly fél éven vagyunk túl. Szinte minden nap ájulásig dolgoztam. Közel 200 lefolytatott tárgyalás és eredmények vannak a hátunk mögött. Most jutottunk el oda, hogy komoly partnerekkel, tőkeerősen fogunk belevágni Budapesten az autómegosztás létrehozásába. 
Mint induló vállalkozás először körbe kell járni a problémát, amit ki akarunk aknázni:

  • Budapesten drága a parkolás
  • Fővárosi használatra nem éri meg autót venni
  • Viszont a tömegközlekedés nyáron katasztrofális
    • Meleg van
    • Hajléktalanok is használják
  • Autót bérelni macerás, drága

Tehát akkor mivel is közlekedjek a lábbuszon kívül?

Valami ilyesmire kínálunk megoldást. 

Mi is az a SharingCar, mi a sztori?

Az ötlet nem új keletű. Európa szerte, de még hazánkban is már több ízben megvalósították, vagy próbálkoztak vele. Nem vagyok túlságosan nagyképű, ha azt mondom, mi fogjuk megcsinálni az elsőt. A hivatalos sajtótájékoztatóig nem árulhatok el sok részletet a megoldás gyakorlati részéről, mégis annyit mondhatok, hogy fél év alatt utaztunk eleget és kipróbáltuk a létező összes car sharing rendszert.

Az elején komolyan elbizonytalanodtunk a MOL Bubijának láttán, de a végén az is csak egy újabb motivációval látott el minket, hiszen ahogy látható, állami cégnek nincs gazdája. Már régen el kellett volna indítani a szolgáltatást, erre most derül ki, hogy több biciklit el lehet hozni akár bérlés nélkül, a rendszer pedig olyan bugos, hogy a Kemotox sem segítene rajta. A hibák javítása helyett pedig megy a kötbérezés. Így nem lehet valamit elindítani. Valami vagy megy, vagy nem megy, ilyen egyszerű. 

10372003_949774368382091_2120630689311820241_n.jpgA SharingCar esetében az indulás első jele az elő regisztráció beindítása volt, amit nem egy sajtómegjelenés (online, print) követett. Körülbelül egy nap alatt túljutottunk a 2500. érdeklődőn. Egy hét után már 7500-ra dagadt az érdeklődők létszáma. 

Jelenleg ott tartunk, hogy a partnereikkel augusztus közepére tervezzük a SharingCar tesztjeit az autóinkkal, az éles használat pedig szeptember-október környékén kezdődhet meg. Ekkor a nagyközönség számára is elérhető lesz a szolgáltatás. Várhatóan az előregisztrálóink a megnyitás előtt egy héttel már meg fogják kapni postán a tesztelői csomagjukat, akiknek számítunk a visszajelzéseire. Első körben 150-200 autó elindítása van terítéken, de határ a csillagos ég. 

Szinte mindenkivel szemben, aki most töri a fejét hasonló rendszer elindításán, nagy előnyben vagyunk. Fél év alatt komoly partnerekkel, tőkével, eszközökkel előzünk meg mindenkit. Nálunk a rendszer már ki van dolgozva, túl esett a teszt fázison. A MOL Bubi tervezésével szemben mi már az éles teszt időszak alkalmával nem a rendszert, hanem az autókat akarjuk kihelyezni és a leendő felhasználóinktól várunk visszajelzéseket, nem pedig a cégen belüli tesztelő csapatunktól. 

Végezetül el kell mondjam, hogy nagyon optimista vagyok, ha a SharingCar sikeressége kerül szóba. Örömmel tölt el, hogy bárhova megyek, szinte mindenhol pozitív a szolgáltatásunk fogadtatása és nem tudok olyan emberrel beszélni, aki ne próbálná ki életében legalább egyszer. Remélem, ha pár hét múlva arról írhatok, hogy lezajlottak a sajtótájékoztatóink.­ 

Ha kedvet kaptatok az elő regisztrációra, akkor azt a www.sharingcar.hu címen megtehetitek. 

17 komment

Címkék: marketing budapest cikk regisztráció elemzés beharangozó car carsharing előregisztráció sharing sharingcar

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr376179081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.10. 22:55:16

Minden azon múlik hogy mennyiazannyi.

hauweibp 2014.06.10. 23:02:41

@Tiszteltetem Brüsszelet: Hamarosan minden ki fog derülni. :)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.10. 23:12:48

@Tiszteltetem Brüsszelet: Persze abból csak annyi jött le nekem, hogy magánszemélyeknek ez saját autó helyett nem alternatíva, sőt még bérótó helyett se(tehát az ilyen 1-2 hetente kéne kocsi a teszkóba/nagyszülőkhöz arra felejtő)

Ettől még lehet vmi speciális piac amin megélnek.

hauweibp 2014.06.10. 23:27:31

@Tiszteltetem Brüsszelet: Különböző portálokon valóban olvashatóak árak, de az nem egyeztethető össze a SharingCar áraival. Reményeim szerint heteken belül bemutatjuk a szolgáltatás legfontosabb konkrét adatait.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.10. 23:46:06

@hauweibp: Mind1, fő hogy bátraké a cseresznye!

Én is láttam már olyat ahogy emberek eladnak embereknek DOLGOKAT ANNYI PÉZÉRT a szegíny koldusok Magyarországán, hogy a fülem kettéállt tőle. Úgy meglepődtem, hogy be is szálltam rögtön a buliba.

Avanti!

hauweibp 2014.06.10. 23:52:11

@Tiszteltetem Brüsszelet: Érdemben reagálni a bejelentés után fogok tudni. Mindenki saját maga kell meghozza a döntést, hogy az adott termékre/szolgáltatásra szüksége van e, vagy éppen nincs.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.10. 23:55:42

@hauweibp: A dolog jellege arra utal, hogy itt vkinek már van üzleti tapasztalata az alapító atyák közül. Elég bonyolult lehet ilyesmit összerakni, külső tőkebevonással, ilyen rövid idő alatt.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.11. 00:55:11

Biztosan remek, szurkolok is.

De én nem fogom használni, mert van autóm.

És ha van autóm, akkor nem szeretnék még három sarkot sem gyalogolni, ha el akarok menni valahová. Akkor már inkább taxit hívnék. Vagy ha hosszabb időre kellene kocsi, bérelnék.

Nem látom a célközönséget.

El akarok menni bevásárolni, ugye? Felveszem a kocsit, elmegyek az áruházba, leparkolok. Ketyeg az óra? Otthagyom a kocsit? Akkor mivel megyek vissza? Hátha más is otthagyta? Én nem szeretnék ilyeneken spekulálni.

Nem tervezhető, és az rossz.

A saját kocsi tervezhető. A taxi tervezhető, a bérautó tervezhető. Ez nem. Sem időben, sem pénzben.

Nem tiszta nekem az átadás-átvétel sem. Ha jön a telefon, hogy meg volt húzva a kocsi, mit mondok? Hogy becsszóra nem? Vagy videózzam le, mielőtt beleülök?

Tankolás, mosás még megoldható, elviszi a sofőr valami prémiumért. De ki fogja rendszeresen átnézni, jók-e a gumik, égnek-e a lámpák, hogy áll az olajszint? Én azt várnám el, hogy ha beleülök, akkor jó legyen minden, és erre garancia is legyen.

150 kocsi Budapesten lófasz. Kerületenként 8. Az átlag mennyi séta, 15 perc, ha egyenletes az eloszlás?

Tudom is már, mikor használnám. Ha kint laknék a faszban, és elkapna a belvárosban a jégeső. Akkor ilyennel mennék, már ha találok közel. De ki fogja kintről a faszból visszahozni?

Ha ezeket meg tudjátok válaszolni, tuti a siker.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.11. 01:00:37

És még egy: a lájkolás kb. ingyen van. Nem ér többet darabja 1 forintnál!

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.11. 01:05:52

Bubizni kár. Ott az "állam" jó gazdaként viselkedik, és keményen kötbérez. A hunyó a sajtószabadság apostolának, az Origónak a tulajdonosa, ami cigánymunkát végzett. Ugye a messzeföldön híres német precizitás.

Vagyis lehet bubizni, de hitelesebb lenne, ha már működne a ti rendszeretek. Lehet, hogy a Bubi 10-ből csak 5 embernek működött, de az is éppen 5-tel több, mint amit ti tettetek le eddig az asztalra.

Behajtó70 2014.06.11. 06:11:35

Nem az a címe, hogy hagyjuk a bullshitet? LOL

midnight coder 2014.06.11. 06:44:58

Ahhoz, hogy ez a dolog használható legyen, irdatlan mennyiségű kocsi kellene. Pont azért, amit Istóczy úr is mondott: ha én elmegyek a kocsival mondjuk Pest szélére és leteszem, és közben valaki elviszi a kocsit, akkor hogy a fenébe jövök vissza ?
Ez persze a BUBI esetén is probléma, de ott megoldják azzal, hogy vannak biciklitárolók ahová be tudsz állni vele, és ott vár egy rakás bicaj. Csak két gond van ezzel: 1. Így ebben a formájában nem sokkal jobb mint a BKV, csak nem a buszmegállóba kell elmenned hanem a biciklimegállóba. 2. Valakiknek állandóan hurcolászniuk kell a bicikliket hogy az elosztottság egyenletes maradjon. Úgy hogy, ennek az előnye a BKV-vel szemben csak annyi, hogy sportolhatsz. Más kérdés, hogy a szmogban kocsik közt tekerés mennyire egészséges sport.

Autóval ugyanez szerintem még macerásabb, még több hátránnyal, és még kevesebb előnnyel.

hauweibp 2014.06.11. 07:42:50

@midnight coder: @Behajtó70: @Istóczy úr:
@Istóczy úr:
@midnight coder:
Mivel a bejegyzésedből láthatóan még nem használtál car sharing szolgáltatást, várhatóan a szolgáltatás coming outja után racionálisabb döntést fogsz tudni hozni az ügyben, ne siesd el.
"Nem tiszta nekem az átadás-átvétel sem. Ha jön a telefon, hogy meg volt húzva a kocsi, mit mondok? Hogy becsszóra nem? Vagy videózzam le, mielőtt beleülök?

Tankolás, mosás még megoldható, elviszi a sofőr valami prémiumért. De ki fogja rendszeresen átnézni, jók-e a gumik, égnek-e a lámpák, hogy áll az olajszint? Én azt várnám el, hogy ha beleülök, akkor jó legyen minden, és erre garancia is legyen."

Nem kell levideózni, nincs más dolgod, mint beleülni és használni. Részleteket nem árulhatok el, de csak abban az esetben kapsz telefont, hogy meghúztad az autót, ha azt bizonyítani lehet, de technikai részletekbe tényleg nem mehetek bele. Hamarosan minden ki fog derülni.

Az utóbbi fél év során, ahogy a cikkben is le volt írva, kipróbáltuk az összes, a világon fellelhető car sharing szolgáltatást, hogy a legjobbat tudjuk itthon nyújtani.
Azt javaslom mindenképpen vegyetek részt az egy hetes teszt időszakon. Feltett szándékunk egy olyan megoldás létrehozása, melyben az ügyfélnek két dolga van: Regisztrálni (feltölteni az egyenlegét) és vezetni, minden mást pedig mi intézünk. Reménykedünk benne, hogy egy maximálisan használható és felhasználóbarát rendszert sikerül létrehoznunk, amely beváltja a hozzá fűzött reményeinket.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.06.11. 07:52:49

Nem látom a célközönséget. Akinek van autója Bp.-n, az nem fogja használni. Aki bicajozik az elvből nem. Aki azért nem jár autóval mert alkesz és/vagy nincs jogsija az sem...
Hol fognak parkolni az autók? Bp.-n kevés a parkolóhely. Lehetnek drosztok persze, de ez megint növeli a költségeket. Akkor, hogyan lesz olcsóbb mint a taxi?

hauweibp 2014.06.11. 13:44:24

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!: Csak ugyanazt tudom válaszolni, mint egyel korábban.

nyelv-ész 2014.07.07. 13:07:43

Az autó Magyarországon még mindig státusszimbólum. Az a réteg, amelyik képes lenne fizetni egy car sharing szolgáltatásért, inkább saját vagy céges autóval jár. A ruppótlan, aki a BKK-bérleten is spórol, az meg ezért sem fog fizetni.

Viszont a környezettudatos recklikálók jónéhányra rá fogják tenni a kezüket, hogy az autókat alkatrészként visszaforgassák a kiskereskedelembe, ami ugyebár elég hamar amortizálni fogja a gépjárműállományt.

Sebaj, legalább a bontósoknak is lesz egy jó napjuk!