Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Szexelj, adj el!

2014.06.07. 19:41 hauweibp

Nagyon érdekes dologra hívnám fel a figyelmet. Elsősorban azoknak lesz ez a bejegyzés érdekes, akik 40, 50, vagy éppen 60 éves korukban olyan terméket akarnak eladni, amivel a mostani fiatal generációt lehet megcélozni. Jellemzően a 16-25 éves korosztályt. .

Tömören, röviden arról lesz szó az egész bejegyzés során, hogy manapság egy kis szexualitással, szinte mindent el lehet adni. Nem olyan régen kaptunk egy megbízást egy kampányra, amit nekem kellett összerakni, koordinálni. A gyártás előtti kutatás eredménye elég érdekes lett. Bár a terméknek a szexualitáshoz köze nincs, mégis ki akartunk próbálni valami újat. A siker nem maradt el, rekord bevételre tettünk szert.

599178_3647648423023_609457578_n_large.jpgA szex már nem olyan, mint régen. A 21. században már egy egész enciklopédiára való új szexuális téma jelent meg, amelyek a végsőkig feszítik a határokat és kitágítják a képzeletet. A szexuális forradalom új nemzedékét túlságosan lefoglalja ezek gyakorlása, ahhoz, hogy foglalkozzanak azzal, mit gondolnak mások kicsapongásaikról. A világ ma nagyon szókimondó, senki sem félénk már, ha az erotika kerül szóba. Ezt a generációt úgy kell elképzelni, mintha mindenki versenyezne, ki tud szélsőségesebb lenni.

A 60-as években megvolt az első szexuális forradalom, a nemek forradalma a 80-as években, aztán jött egy újabb szexuális forradalom a 2000-es évek elején. Bármikor bekapcsolod a tv-t, szexet látsz, spanok féle sorozatokat, vagy kifejezetten szexuális tartalmat kaphatsz. Több a szex a médiában, mint valaha? Szerintem igen… Az emberek egyre nyitottabbak rá és ez természetes. A média ezt szolgálja ki.

Egy liberálisabb, minden szabad kultúra azt jelentette, hogy ami valaha tabu volt, az a 2000-es évek elejére bevett szokássá vált. Az új nemzedék felhasználja a technikát, különösen az internetet és ez néha meglepő, vagy szomorú dolgokat eredményezett. Rengeteg szexuális ingernek vagyunk kitéve. Egyre több dolgot kell kipróbálnia a mai, fiatal generációnak ahhoz, hogy meglegyen az a bizsergés másnap reggel. Tetszik, vagy nem, ma már a legtöbben a saját szexuális életüket a barátaikkal beszélik meg. A tipikus, „egyszer minden jöhet” hozzáállás talán a két-három egymás mellett lévő generációk közötti szakadék kulcs pontja.

A szóban forgó második szexuális forradalom egyik megtestesítője a Szex és Newyork. Nem véletlenül… A sorozat sokak ki nem mondott vágyait hozta felszínre. Carrie és Samantha együtt legalizálták a „dugi-dugókat”, a „pókeberezést” és még sok mást. Nem véletlen, hogy a mai világban, ha valaki nyárson sültre hív, akkor ott nem feltétlenül az evés fogja a főszerepet játszani. A sorozatokon kívül említhetném akár a Madonna-Britney csókot is. Az olyan volt, mint aki kinyitotta Pandora szelencéjét.

y4z6fwt54rcrfpa0fvevyqn2.jpg

Manapság azt hiszem a férfiak egyre nőiesebbek. Nem az Eurovision miatt. Hanem bejön a divatba, hogy a férfiak egyre szűkebb, testhez álló nadrágokat hordanak, az igazán meghatározók pedig festik a szemüket és a körmüket is. Ez nem jelenti azt, hogy valaki homoszexuális. A metroszexualitás egyre nagyobb teret kap. A metroszexuális férfi olyan hetero, aki a melegek esztétikáját utánozza. Nézzünk meg egy bulvárlapot. Csak ilyen férfiakat fogunk 80-85%-ban látni.

Simone Bienne, angol szexuálpszichológus jóslatai szerint a mostani felnövekvő generáció 5-10 éven belül nem rendeltetésszerűen fogja használni a nyilvános wc-ket, valamint egyre több szexuális problémájuk lesz.

Egy szó, mint száz, valami mást akartunk a megbízónknak adni. Megesik, hogy néha rosszul dönt az ember és pont abban a percben nem képes meghozni a jó döntést. Ezt a lépésünket ahhoz az esethez tudnám hasonlítani, amikor meglát a medve. Vannak, akik elkezdenek futni, pedig tudják, hogy mozdulatlannak kellene maradni, mégis elkezdenek futni. Pontosan ezeknek a 80-90 százalékuk hal meg.

Tehát kreáltunk egy kampányt, ahol a termék és a szexualitás egyenlő szerepet kapott. Mintha tükröt mutatnánk a célcsoportunknak. Minden egyes pont valakihez szólt. Kivétel nélkül mindenki megtalálhatta magát a kampány különböző részeiben. Nem kérdés, hogy érzelmekre hatva nagyon sok dolgot el lehet érni, de ebben az esetben kicsit kirúgtunk a hámból, az eredmény pedig a maximális elvárásokat is túlteljesítette.

2 komment

Címkék: marketing kampány kutatás reklám szex forradalom fiatal elemzés új fiatalok eladás szokások generáció

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr956285151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béka Kecske 2014.06.08. 12:13:40

"Manapság azt hiszem a férfiak egyre nőiesebbek. Nem az Eurovision miatt. Hanem bejön a divatba, hogy a férfiak egyre szűkebb, testhez álló nadrágokat hordanak, az igazán meghatározók pedig festik a szemüket és a körmüket is."

A nőiesség egy társadalmilag elfogadott íratlan szabályrendszerből fakadó, megjelenést és viselkedésbeli jegyeket leíró gyűjtőfogalom. Az, hogy több szabadságot engedünk meg az embereknek, alapvetően nem negatívum. Az, hogy a "férfias" és "nőies" viselkedés nem kötelezően betarttatott, igazából a személyes jellemfejlődés szempontjából pozitívum. A tradicionális "férfias" és "nőies" viselkedés amúgyis az egyenlőtlenséget, irányítást és irányíthatóságot, mások elnyomását írja elő. Ezek háttérbe kerülése a társadalom számára fejlődés, az egyén szempontjából szabadság.

Béka Kecske 2014.06.09. 09:38:49

@Béka Kecske: De persze a hiperszexualitás rossz, és egészen meglepő, hogy ilyen könnyedén befolyásolhatóak vele az emberek,