Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

A My77 esélyei

2014.03.20. 09:45 hauweibp

Egészen eddig szinte napi szinten követtem az Édes élet c. reality showműsor adásait. Bár az adások természetesen meg vannak rendezve, még mindig sokan elhiszik ennek ellenkezőjét. Mivel azt tudni kell, hogy az emberek egyenként (tisztelet a kivételnek) is befolyásolhatók, tömegben pedig hatványozottan.

Tehát egy ilyen műsor tökéletes arra, hogy elhitessük a tömeggel, Hódi Pamela (Berki Krisztián barátnője) kedvenc márkája a My77, Győzike kedvenc márkája a Volkswagen és a Xixo annyira jó ital, hogy minden celeb csak azt dönti magába. Mert ugye, ha a celebek megtehetik, akkor mi miért nem? (miközben, ha a csatorna nem építené fel őket, némelyik a telefonszámláját sem tudná kifizetni - és akkor most ne nevesítsünk -). Beszéljünk nyíltan, ezt, ha egy országnak mesélnénk el, akkor is szép számmal lennének követői a műsornak. Ez így van rendjén, kell a napi mocsok, ami feledteti gondokat. Mindegy, a lényeg, hogy nagyon sok gyártó kihasználja ezt a,  tökéletes lehetőséget, így a My77 is képviselteti magát. A többi márka nem érdekel, számomra most ez lett a célpont. 

A cég 1997-re vezethető vissza. Egészen 2003-ig nem sok információt találhatunk róla, mikor is Csereklei Zoltán marketing- és médiaszakember bevezette a piacra a márkát.(addig mit csináltak? -> merült fel bennem a kérdés) Környezeteben lévő, körülbelül 25-30 hölgyet megkérdezve, még életükben nem hallottak a My77-ről, de Mea culpa, az Édes élet adását megelőzően számomra is teljesen ismeretlen volt. Úgy tűnik 2003 és 2005 között a munka nem volt valami sikeres, mivel abban az időben, mintha nem is léteztek volna a piacon. 2012-re jutottak el oda, hogy az árbevételük körülbelül 80 millió forint lett, hála a kiépített franchise hálózatnak. Csak halkan jegyzem meg, hogy körülbelül ugyanennyi idő alatt a Jeans Club annak idején 1-9 milliárd éves bevételeket produkált. Semmi probléma, valahol el kell kezdeni. Szóval kiépült a franchise hálózat és úgy tűnik végre elkezdenek a saját lábukra állni. Most jutunk el 2014-hez (Velem vagytok ugye? Az alapítástól számított 17. évbe) Amikor észbe kaptak, hogy kellene valamit csinálni.Megfogták Hódi Pamelát, hogy valamihez végre köthetőek legyenek. Hirtelen lett divatbemutató, honlap. Sajnos úgy látom, hogy elkezdtek beleesni egy súlyos hibába. 

Beszélgessünk kicsit a megjelenésről. Lényegtelen, hogy egy cégnek milyen az anyagi helyzete, de ahhoz, hogy talpon maradjon valaki, az esztétikai profizmus minimumát is meg kell ütni. A legfontosabb, amit ebben a bejegyzésben mondhatok a következő: CSINÁLJ ÚGY MINTHA. Csinálj úgy, mintha ezer milliárdos bevételt generálna a céged, csinálj úgy, mintha Te gyártanád a világ legjobb ruháit, csinálj úgy mintha minden konkurenciád mögötted lenne. Ha ezzel barátkozunk, csináld rendesen és ahhoz úgy kell kinézned! Természetesen soha ne feledd, hogy ez csak a külsőség. Ha tudatosítod magadban az illúziót meghalsz. Jóllakott lóval ugyanis nem lehet vágtázni! A legtöbb gyógyulást pedig a halál akadályozza meg!

0029136_my77_fekete_arany_brooklyn_mints_kt_oldalt_hossztott_tunika_ruha.jpegHogy konkrétumokról beszéljünk, nem tudom, hogy ki a My77 megbízott grafikusa, de nekem az egész egyre inkább kezd hasonlítani a vidéken jól ismert, javarészt neve nincs kínai termékeket forgalmazó Karát Fashionre. Minden képen, ahol a ruhákat reklámozzák, olyan, mintha a józsefvárosi piacra készülnének berobbanni. Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy miért a megjelenésen spórolnak, mikor úgy tűnik a cég életében meghozták az első fontos döntést. Másik komoly probléma, hogy nem látom a célcsoportot meghatározva. Nem rég láttam, hogy van My 77 üzlet a Mammutban és az Ázsia Centerben. Ideje lenne megvizsgálni, hogy valójában kiknek akarnak eladni. Ha a My 77 megtartja a jelenlegi árát, nem biztos, hogy imázsépítés szempontjából érdemes lőni a bóvli irányába is. Ha egy márka jól van pozicionálva, megvan a vásárlóközönsége, attól a pillanattól kezdve vásárló centrikusan kell folytatni mind az üzletet, mind a marketinget.Ebben a van a lényeg!

Mondok egy példát a nagyon sok közül. Én személy szerint rendkívül el tudom kötelezni magam egy-egy márkához. Egy Magyarországon is jelen lévő bolthálózattal dolgozom együtt. Előbb lettem törzsvásárló, mint ők az én ügyfeleim. Sok pénzt hagytam ott évente, így az ügyvezető kíséretében. Elkezdtünk beszélgetni a törzsvásárlói rendszerről, amit fel is építettünk. A boltba belépve egy stílustanácsadó fogad, soron kívül berendelnek nekem bármit, ami megtetszik és folyamatosan részt vehetnek olyan akciós napokon, amiket csak törzsvásárlóknak csinálnak (és akkor még sorolhatnám). Ez pár olyan eszköz, amit ha ügyesen alkalmaznak, akkor nagy bevétel növekedés érhető el.  

Ebben a cégben, amit csinálnak úgy látom van potenciál és végre van bennük hit. Ha valóban ügyesen próbálják csinálni, találnak egy jó tanácsadót, akkor hamarosan meglehet a milliárdos bevétel. Addig viszont az út még nagyon göröngyös és bárhol el lehet bukni. .

Amit meg kell tanulni: Csinálj úgy, mintha! Pozicionálj helyesen! Kérj segítséget, ha valami nem megy!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr945870625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.