Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

A politika az üzleti marketing orosz rulettje

2014.03.11. 23:23 hauweibp

Nem tűntem el, csak az utóbbi pár napban egy új ügyfelem projektje teljesen lekötött. Vasárnap egy külföldi multicég hazai vezetőjével brainstormingoltunk. A cikkbe csak úgy egyezett bele, hogyha nem lehet sem őt, sem pedig a céget beazonosítani. A lényeg a beszélgetés egy kis része.

Szombaton egy bécsi rendezvényen kaptam egy sms-t, amely így szólt:

"Béla, óriási ötletem van, holnapra a szokásos helyre foglaltam asztalt-17:00 ->Ok?"

Az óriási ötletet egy hosszú, fél órás bevezető előzte meg. A hazai vezető elemezte, hogy a cégcsoport milyen rossz eredményeket produkál (ennek ellenére nem veszteséges), de ez az első év, amikor látszik a válság utáni kiút. Tipikus eset, a változásra képtelen beosztottak maradtak, a vállalat pedig a saját tőkéit pumpálta magába a túlélésért. Amikor elmeséltem mit kellett volna, nagy facepalmek közepette beismerte, előbb kellett volna kirakni embereket. A múlt elmúlt, eljutott a beszélgetés a lényeghez. Itt van a Simon Zsolt ügye, mindenki fideszes az országban és mekkora jó lenne kommunikálni a fideszeseknek és felhasználni valahogy a Simon-ügyet. Zárójelben teszem hozzá, hogy az úriember politikai beállítottsága a jobb oldal felé húzza a szívét, de aktívan nem vesz részt a politikai életben. Szóval a lényeg, hogy a céget segítsük, de ha a Fidesznek is tudunk segíteni, akkor az lenne a legjobb. Mindenre gondoltam csak erre nem.

Képzeljük csak el... -> Egy, a politikához egyáltalán nem kapcsolódó cég akar beszállni a politizálásba, ráadásul választás előtt. Mivel közösen elég jól építjük a marketinget és a sales osztályon már látszik a tréningeim eredménye, látszanak az első sikerek is.

vote-yes.jpg

Beszéljünk nyíltan...-> A vásárlások nagy része nem fejben dől el! Érzelmi alapon viszonyulunk egy adott termékhez. Már-már kialakulni látszik egy olyan tudatos vásárlói csoport, akik hajlandóak összevetni a reklámújságok ajánlatait, papírcetlivel mennek bevásárolni és ár/érték arányban a legjobbat akarják. Ez itthon még egyáltalán nem elterjedt jelenség. A szóban forgó vállalatnak ez nagy szerencséje, de a lényeg most következik: "Egy csatakiáltástól csak az ellenfél lova szalad gyorsabban." Marketing szempontból ez egy életveszélyes húzás. Nem kevés konkurencia van és jelenleg a lakosság rendkívül nagy százaléka találkozott már életében legalább egyszer az adott márkával. Az ilyen vásárlói méréseknél politikával soha nem foglalkozunk, hiszen nem párosíthatóak össze a termékek valamelyik oldallal. Abszolút logikus gondolkodás: Ha sokan ismerik a márkát, termékeire pedig szinte mindenkinek szüksége van, egy ilyen lépéssel helyből lekorlátozzuk magunkat. A felmérések szerint a Fidesz valahol 36-50 százalék között áll (nem lényeges) a biztos választók körében. Vagyis minden második embert elveszítenénk, aki nem a Fidesszel szimpatizál. Egy lehetséges vereség esetén pedig... (inkább nem folytatom) Egyszerűen nem tudok elképzelni olyan marketingfogást, amikor egy politikussal népszerűsítenénk valakit (hacsak nem egy Rogán Antalról beszélünk, aki mostanában meghódította a bulvármédiát is) és utána ne lehetne valamelyik politikai oldal mellé sorolni az egyébként teljesen semleges nevet. 

Tanulság: Üzletben nincsenek érzelmek csak kő kemény érek és a pénz. Politikára egy üzleti kampányt soha ne építsünk, hiszen nagyon sokan fordulhatnak el tőlünk. Ha mégis megfordulna a fejünkben egy kérdés jusson eszünkbe: Talán nem pénzből élünk? A fideszes Margit néni és az mszp-s Pista bácsinak is szüksége van kenyérre. Ha csak a fideszeseknek árulok kenyeret kiesik a bevételem jó nagy része. Minden lépésünk előtt beszéljünk az adott téma szakértőivel. Attól, hogy felvállaljuk egy-egy téma kapcsán a hozzá nem értésünket, nem leszünk kevesebbek. Inkább járjunk körbe négyszer egy lépésünket, mint félrelépjünk!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing pr szakértő elemzés egyszerű példa tanácsadó

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr685855480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.