Branding blog

Én hogyan csinálnám, de szerintem Ők máshogyan csinálják. Hol a probléma? -> Elmodnom

Instagram

Instagram

Jerry Springer Amerika istene

2014.02.14. 08:00 hauweibp

Nagyon sok marketingessel találkoztam, akik azt hiszik ismerik a célcsoportjukat, pedig ez nem így van. Egy percet sem töltenek el azzal, hogy megfigyeljék a szokásaikat, mindennapi rutinjaikat. Egyszerűen csak elképzelik a helyzetüket, de ahhoz, hogy megismerjük az emberek egy nagy csoportját fontos megfigyelni őket mélyebben is, vagy kategorizáljuk őket. Tudni kell, hogy a közönség egyes tagjai elég jól befolyásolhatóak (majd kifejtjük, hogy pszichológiailag ez hogy működik), de tömegben még jobban. Erre Jerry Springer esete a legjobb példa.

letöltés.jpgHa kimentek Amerikába, akkor szembesülni fogtok azzal, hogy ott a tv nézési szokások teljesen mások, mint Magyarországon. A tv az egyszerűen az über tér, amiben ha már szerepelt egy amerikai ember, akkor nem élt hiába. Egy megfoghatatlan, mégis mágikus térben szerepelhetett, ahol mindenki megnézheti őt és szert tehet bárki 1 perc hírnévre. Nagyon sokan vannak, akik ezért komolyan megdolgoznak. Elkezdik magukat produkálni, hogy megnézhesse őt a Gizi meg a Magdi, de ezen kívül semmi egyéb nem történik. Kitűnő példa erre Jerry Springer show-ja.

Kezdjük ott, hogy keresnek (nem kell keresni, jelentkeznek) pár szerencsétlen embert. A sztori tipikusan majdnem olyan, mint egy Mónika show, vagy egy Balázs show. Vitatkoznak, hogy kié legyen a hölgy, megcsalás, lopás stb. Tehát behozza mindenki a mindennapi nyomorúságot. Eddig az utóbbi kettővel megegyezik. Ekkor jön a csúcspont. Az ellentétben álló felek felállnak, elkezdenek verekedni. Agyba-főbe verik egymást. A kamerát tartó operatőrök megjelennek és az életüket sem féltve próbálnak jobbnál jobb kameraállásokat találni, hogy közvetítsenek.

Míg a kamerával rohangálók fel-fel bukkannak, addig egy kritikus pontnál feláll a nézősereg és elkezdi éltetni Jerryt. Megjegyzem azt a Jerryt éltetik, akinek semmi köze az adott szituációhoz, csak külső szemlélőként van jelen, mégis ő jön ki győztesként. Miért őt? Azért mert ő hozta el ezt a kitűnő showt, a nyomort.

Miért lehet sikeres itthon egy ilyen, ha ügyesen csinálják?

Érdekes, hogy itthon kell valami, ami elfeledteti a gázszámlát, de kint egyszerűen csak a szórakoztatás a lényeg és kell valami agybomlasztás, amit munka után az ágyba bedőlve lehet nézni. Íme, egy kis ízelítő:

Azt már leírtam, hogy milyen menete van egy műsornak. Folytassuk ott, hogy Jerryt éltetik, akinek semmi köze az adott szituációhoz, csak külső szemlélőként van jelen, mégis ő jön ki győztesként az egészből.

Komolyan kérem, hogy képzeljétek el ezt a szituációt. Mindenki áll, kántálja a műsorvezető nevét és nézik pár ember verekedését. Miért kell ezt csinálni? Közös gondolkodásra invitállak benneteket:

Képzeljetek el egy átlagos amerikai embert úgy, ahogy azt sok bejegyzéssel ezelőtt leírtam. Mindenki mosolyog, betartja a szabályokat, barátságos. Árad a pozitív energia, megy a mosolygás, de... Most európaiként képzeljétek magatokat bele ebbe a helyzetbe és próbáljátok meg utánuk csinálni. Senkihez egy rossz szavad nem lehet, mosolyogni kell, mindenhez pozitívan hozzáállni és a belső feszültségeidet és problémáidat el kell nyomnod. Egy hét után, napi 6-8 óra ledolgozott óraszámmal ki az, aki nem úgy veszi le a kötényt, hogy a sárgaföldig leolt magában mindenkit és legszívesebben szétverné a berendezést, annyira előjön belőle a napi elfojtott agresszió?

Vegyünk másik példát. Tizenévesek utaznak a metrón. Vannak punkok, emósok és átlagos tinik. Ha látnak egy idős hölgyet mindegyik átadná a helyét, segítene nekik, miközben mikor állnak magukban duzzognak. Viszont más választásuk nincs. Fel kell állni, különben probléma lesz a belső erkölcsi mutatójukkal. Tehát nincs semmilyen lehetőség arra, hogy kitörjenek. Mindenki kedveli a napi rutin adta kényelmet, a megszokás biztonságát, az ismétlés nyugalmát, viszont az agresszió, amit elfojtanak emberi tulajdonság, ami ott van a legtöbb emberben.

Pont ezért van szükség Jerry Springerre. Ez a legfőbb ok, amiért éltetik Jerryt. Jerry elhozta a napi nyomort és azt a műsort, amire mindenki legbelül vágyik. Ki tudják végre adni az agressziójukat. Mindenki bele tudja élni magát a helyzetbe, ugyanis legszívesebben mindenki szétverné azt, akivel gondjai vannak.

Természetesen nem arra gondolok, hogy minden átlag ember legbelül idegbeteg, hanem arra szerettem volna rávilágítani, hogy nem kell minden esetben azt hinni, az emberek álomvilágban élnek. Mindig fel kell mérni alaposan a célcsoportunkat. Jerry Springer showja azért sikeres, mert erre rájöttek és pont azt adják, amire a célcsoportnak szüksége van.

7 komment

Címkék: marketing felmérés célcsoport egyszerű jerry jerryspringer

A bejegyzés trackback címe:

https://branding.blog.hu/api/trackback/id/tr775813259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuki123 2014.02.14. 21:28:30

Mónika shó, Joshi barát, Balázs só, valóvilág,Big brother, X faktor, jóslás és társaik. stb...stb

Agyzsibbasztás, agymosás, bulvár szenny.

NEM az az elsődleges gond hogy van,(mellesleg állami szinten kellene még a lehetőségét is irtani), hanem hogy vannak rá vevő !

énvagyokalány 2014.02.14. 22:55:05

@kuki123: És sajnos a gyerekeink ebben nőnek fel. Hiába nem nézhet az én gyerekem Éjjel Nappal Budapestet, az iskolában, de már sajnos az óvodában is ez a sláger és napi szinten képben van 6-7-8 évesen, hogy mi volt az előző részben, mert megbeszélik. Egyszerűen nem lehet 100%-ban kizárni. Azt gondolom, ha már nem lehet, akkor a szülők felelőssége megtenni mindent annak érdekében, hogy a gyerekek felismerjék, hogy nem ezek az értékek a világban, különben még tovább fajulnak az értékrendek, bár már így is a béka feneke alatt vagyunk, azt érzem sokszor :(

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.15. 09:47:23

kezdjuk ott, hogy nem dzseriszpringer hasonlit a maunika es balazs sora, hanem ezek hasonlitanak a dzseriszpringerre

masreszt a magyar azert imadta ezeket, mert lehetett rajtuk rohogni, memek lettek egyes szereplok, lehetett szornyulkodni, hogy uristen ilyen emberek vannak, de legalabb mi kulonbek vagyunk, nem ilyen sittesek es pszichopatak

az amerikai meg tenyleg a bunyo miatt nezi ezeket, a tv elott ulo kozonseg sokkal kozelebb van szellemileg a szereplokhoz, mint a magyar showk eseteben

a magyar veszekedos showknak nagy egyetemista rajongotabora volt, mar az internetes meme korszakban keszultek, a szerkesztok is memesitheto karaktereket kerestek szereplonek

az USA-ban jellemzoen a kozonseg is prolibbak kozul kerul ki, meg a netkorszak elott indult a Springer show, sokkal inkabb epul Springere, mint a magyar musorok Monikara vagy Balazsra
Springer neve osszenott a musoraval, Balazs meg masban is sikeres lett
Monika es Balazs helyett inkabb a szereplok lettek emlekezetesek: szintiboy, vampirfogi es sittes...
Springer sokkal jobb puppet master, emlekezetesebb, erosebb a jelenlete, cserebe a vendegei csak tucat niggerek, meg white trash...

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.15. 09:58:35

@kuki123: ha nem baj, hogy van ilyen musor, akkor miert kellene tiltani allamilag?

mert a vallasi musorok eroltetese, vidam vasarnap stb az rendben van?

a magyar musorok megszuntek, kifulladtak, meg szetbirsagoltak oket
gondolod, hogy a szereplonek valo alja ember ettol kevesebb lett?
falu bolondja mindig volt es lesz
csak attol, hogy betiltatod a rajtuk nevetest nem lesznek ezek a nyomorultak normalis emberek
@énvagyokalány:
nincs azzal semmi baj, ha ilyen okorsegeket is megnez az ember
ezek is ilyen semi scripted showk, addig futnak, mig van rajuk igeny
nezni nem kotelezo, a legtobb ember kinovi oket, amint talal valami ertelmesebb, fontosabb dolgot az eletben, aki meg azon a szinten van, az mindig fogyaszto lesz
senki nem erolteti senkire
esetleg a csoportnyomas hat a gyerekekre, azt ki kell noni
de ugyanigy ki kell nevelni a gyerekbol a markas cipo, popsztarok, sportolok iranti rajongast is
mindent, ami agyatlan fogyasztova teszi oket

énvagyokalány 2014.02.15. 10:05:44

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: De, nagy baj, ha egy 6-7 éves gyerek ilyeneket néz és ezen szocializálódik. Az, hogy 26 évesen ezt nézi, már egyéni szoc.problem, tehát az "ember" felőlem nézze, nem lesz tőle úgymond baja, de egy gyerek fejlődésére nagyon negatív hatással vannak a fent említett műsorok. Ez bizonyított tény.

valerio 2014.02.15. 10:06:53

...és, hogy hallhatatlan legyen: egy opera (!) Jerry Springerről! Persze inkább musicalnak tűnik, akként is fogadja a közönség, óriási sikerrel...
www.youtube.com/watch?v=Ycyxm3sQSZc

valerio 2014.02.15. 10:07:47

Hall =/= hal, tehát halhatatlan ;) Mea culpa! :)